Menu Szukaj

Od 1891 r. firma BALL Watch Company produkuje mechaniczne zegarki, które spełniają rygorystyczne kryteria precyzji, jakości i niezawodności. BALL jako pionier w dziedzinie chronometrii i dzięki bogatej przeszłości, blisko związanej z historią amerykańskich kolei, pozostaje jedną z najbardziej szanowanych marek zegarków w Stanach Zjednoczonych.
Założyciel firmy Webb C. Ball
spędził znaczną część swojego życia projektując zegarki, który spełniały wymagania precyzyjnego wskazywania czasu w warunkach brudu, który był nierozerwalnie związany z przemysłem kolejowym.
Uhonorowaniem dążenia pana Ball do celności, BALL Watch Company uruchamia swój pierwszy manufakturowy chronometr BALL RRM7309-C, w którym zachowane zostały standardowe 4Hz, przy których zegarek osiąga rezerwę chodu 80 godzin. Mechanizm udekorowano połączeniem perłowań oraz pasów genewskich, co widać przez przeszklony szafirem dekiel.
Ogólnie rzecz biorąc, im wyższa częstotliwość pracy mechanizmu (4Hz), tym większa moc zużywana jest do pracy zegarka.. Stąd najprostszą drogą do zwiększenia rezerwy chodu jest obniżenie częstotliwości. Jednak częstotliwość pracy mechanimzu jest dodatnio skorelowanaz jego dokładnością. Obniżenie częstotliwości zmniejsza dokładność wskazań.
Zastanawiając się nad własnym rozwiązaniem, BALL postanowił zrezygnować z obniżenia częstotliwości pracy mechanizmu utrzymując częstotliwość 28800 wah/godzinę.
Każdy kaliber RRM7309-C jest rygorystycznie testowany przez Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres pod względem jakości i dokładności (certyfikat COSC).
Pierwszy model z własnym mechanizmem łączy sportowy charakter z klasycznym wyglądem zegarka. Łatwa czytelności zegarka zarówno w dzień, jak i w nocy jest jednym z motto BALL. Tak było od samego powstania firmy, kiedy Webster Clay Ball, ustanowiły bardzo rygorystyczne standardy czytelności. Każdy zegarek BALL wyposażony jest w pałeczki trytowe. Szwajcarska technologia używana przez zegarki BALL polega na magazynowaniu gazu H3 w szklanych mikro-probówkach. Energia świetlna jest uwalniana, gdy cząsteczki H3 uderzają w wewnętrzna, kolorową powierzchnię rurek. To zjawisko trwa przez 25 lat bez konieczności ładowania z zewnętrznego źródła światła lub źródła energii. Potężne światło emitowane naturalnie i stale przez gaz H3 oznacza, że można odczytać czas nawet w największej ciemność. Co więcej, jego jasność jest do 100 razy większa niż inne źródła światła używane w zegarmistrzostwie.

 

Historia


Historia BALL rozpoczęła się od słynnej katastrofy kolejowej w Kipton w 1891 roku

Innowacje i patenty


BALL Watch dysponuje wieloma własnymi patentami i rozwiązaniami, które czynią zegarki bardziej użytecznymi. "Wokół wszystkie proste rzeczy są bardzo skomplikowane. Tworzenie rzeczy prostych wymaga kreatywności."

Klub Ball


Dołącz do elitarnego klubu posiadaczy zegarków Ball Watch i podziel się swoją pasją!

Aktualności


7 września 2018

BONNEVILLE SPEED WEEK 2018

Ambasador marki BALL, Danny Thompson poświęcił swoje życie sportom motorowym, podążając ścieżką swojego taty, jako rekordzisty prędkości w sportach motorowych. W 1960 roku Mickey Thompson osiągnął prędkość 406,6 mil na godzinę z napędzanym tłokiem Challengerem I, ale jego rekord nie był oficjalny, ponieważ pojazd zepsuł się w drodze powrotnej. Mickey przekonany, że może bić rekordy, […]

25 lipca 2018

Pierwszy manufakturowy mechanizm BALL.

Od 1891 r. firma BALL Watch Company produkuje mechaniczne zegarki, które spełniają rygorystyczne kryteria precyzji, jakości i niezawodności. BALL jako pionier w dziedzinie chronometrii i dzięki bogatej przeszłości, blisko związanej z historią amerykańskich kolei, pozostaje jedną z najbardziej szanowanych marek zegarków w Stanach Zjednoczonych. Założyciel firmy Webb C. Ball spędził znaczną część swojego życia projektując […]

17 stycznia 2018

BALL Engineer III Endurance 1917 jest już w sprzedaży! DOKŁADNOŚĆ PONIŻEJ ZERA!

BALL Endurance 1917 to zegarek, który powstał w hołdzie ekspedycji łodzią “Endurance” i jest produkowany  w kopercie 40 i 46 mm.  Fraza “Poszukiwani mężczyźni do niebezpiecznej podróży”, rozpocząła legendarną reklamę Shackletona. Odkrywca wypłynął na pokładzie swojego statku, Endurance, w październiku 1914 roku wraz z 27 śmiałkami. Ich planem była podróż przez Biegun Południowy. Jednak kilka miesięcy […]